Aquesta setmana hem començat amb en Zinmmerman. M’ha semblat difícil per què el dia que ho començarem jo no hi era. Però amb els apunts que m’han deixat i la resta que hem vist a classe, més o menys ja m’hi trobo.
A l’hora d’acabar el treball de Conductisme, em perdia molt... Crec que encara no ho tinc del tot assimilat; hauré de quedar amb algun company de classe per a que m’ajudi (abans de que se m’ajunti més matèria) o, directament, demanar-li a la mestra.
També, vam començar amb el Piaget. Això ja m’agrada un poc més. Tal volta és per què tot em sona d’altres anys o, simplement, per què la seva teoria i la seva història com a investigador em fascinen, no ho sabria dir.
Encara i així, els conceptes “d’assimilació” i “d’acomodació” em van costar bastant d’entendre. Després de quasi una hora de parlar-ne i de posar exemples, vaig aconseguir-ho, crec. El primer concepte es refereix a l’acte “d’enganxar” antigues experiències o coneixements amb uns altres que siguin nous. El segon concepte, totalment lligat amb el primer, és l’establiment dels nous coneixements com a correctes i intentar canviar-los pels antics.
Després, amb els 4 factors que intervenen en el procés de desenvolupament, creia que ho tenia tot clar, el problema ha arribat quan hem hagut de fer un cas pràctic on els 4 factors s’enredaven entre ells. Varem treballar bastant aquests factors, i ens inventàrem diversos casos... A la fi, els factors estan tant interrelacionats que pot arribar a ser molt difícil diferenciar-los.
Per una altra banda, no he aconseguit trobar els meus apunts dels estadis de Piaget... Si no ho aconsegueixo, m’hauré de cercar la vida. Com en vam parlar a classe, no ho porto malament del tot; a més que hi ha un esquema penjat al Moodle, crec que em servirà.
Vaig un poc estressada amb totes les feines, sembla que els dies passin volant i no et condeixin les hores de feina. De moment el grup ho portam molt bé, ens costa coincidir, però quan ho aconseguim treballem molt bé.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada