Des de l’última vegada que vaig entrar al bloc
tal volta han passat dues setmanes. He de dir que el treball que se’ns està
demanant a classe és esgotador.
Vam acabar el tema del conductivisme, i, amb
això, també vam començar el tema 3. Els processos cognitius són prou
interessants, al menys canviem un poc, tants d’autors s’estaven començant a fer
un poc massa llargs. No parem de relacionar-los amb els apunts nous d’aquest
tema, el que està molt bé per al moment d’estudiar “de veritat” de cara a
l’examen.
A la vegada que comencem tema nou, ens hem
començat a posar amb el treball de les fitxes. És un treball molt enriquidor,
però amb molt de pes, i que provoca bastant d’estrès, al menys a mi. No vull
que haguem tingut poc temps, però és un treball que ens vam proposar fer bé de
veres, omplir-ho d’experiències i d’activitats que es poguessin incloure en un
projecte educatiu. Està clar que fins que no es porta a terme no es sap amb
exactitud si sortirà bé o no; tampoc si s’adapta del tot a les necessitats,
expectatives i edat dels infants amb què treballem.
També em preocupa pensar que amb els altres
dos treballs ens hi vam esforçar moltíssim; no vull dir que amb aquest no ho
haguem fet, però trobo que els altres ens sortiren millor. I tal volta
m’esperava una nota un poc més elevada. És irònic això d’estar treballant a
classe la motivació i treballar per a que els infants vulguin aprendre
simplement per això, aprendre, i que nosaltres ens moguem per a aconseguir una
nota, ja sigui per a superar a una altra persona o per “auto-reconfortar-nos”
és molt estrany. De moment encara no crec que ho pugui evitar, espero
aconseguir-ho en un temps no molt llunyà.
Trobo que se’ns segueix espitjant des del lloc
on estudiem per a que lluitem per a una nota, per a que ens esforcem. De veres
vull aprendre per a ser una bona mestra, però també m’agradaria que els
resultats es vessin reflectits. Sembla com si, realment, no haguessis aprés res
si el mestre no t’ho escriu. També crec que fins que la manera de treballar i
avaluar a l’escola, a l’institut i a la universitat no canviï, els alumnes no
podran evitar desitjar una bona nota, encara que també s’esforcin pel fet
d’aprendre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada